Overleg gebruiker:Michiel1972/Archief/dec 2009

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Deze archiefpagina bevat overleg van december 2009.

Sjabloonnaam aanpassing[bewerken]

Hallo Michiel, Ik zag dat je een van de sjablonen al had hernoemd, zie ook: [1] Zou je deze andere twee ook die tweeds genoemde naam kunnen geven? Groetjes - Romaine 1 dec 2009 12:58 (CET)

Hunedoara aanpassing[bewerken]

Oke Michiel, dank. Ik weet inderdaad niet of het allemaal gemeenten zijn. Toch lijkt het me zinvol dat ook de overige dorpen worden genoemd. Ik zal t.z.t. het aantal inwoners proberen te vermelden. Misschien is het anders beter er 'dorpen' i.p.v. gemeenten van te maken?

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg_gebruiker:RubenKoman"

Inwoneraantal Couwenhoven[bewerken]

Hallo Michiel, het inwoner aantal is juist, de bronvermelding staat erbij (in de bron pagina 43, Couwenhoven heeft 2409 inwoners.). Ik zal in de loop deze week nog een aantal wijken in Zeist toevoegen. Bedankt voor het toevoegen van het kaartje!

Bij Wijken en buurten in Zeist kloppen vele kaartjes ook niet, het kaartje voor de wijk Couwenhoven moet De Clomp zijn. Blikkenburg en omgeving moet Couwenhoven en Blikkenburg worden, en gezien dat in Blikkenburg en omgeving 2100 inwoners wonen volgens die pagina klopt dit al niet omdat in de omgeving van Blikkenburg maar een handvol huizen staan. Ben zelf wonend in Zeist en ken de buurten maar al te goed.

Ik ben voor 99% zeker dat de kaarten kloppen. Ook het inwonertal is 330, zie http://www.cbsinuwbuurt.nl/, kies voor Zeist, Couwenhoven, Bevolking en Inwonertal. Dit natuurlijk volgens de CBS indeling; elke plaats kan een eigen indeling volgen die anders is. Michiel1972 5 dec 2009 20:15 (CET)
  • Ja ik zie het inderdaad bij het CBS, maar ik kan je met zekerheid vertellen (100%) dat het CBS fout zit, als je op het kaartje kijkt op het CBS zie je duidelijk de straatnaam de Clomp bij de wijk Couwenhoven, en als je in die wijk die daar rechtsonder ligt zie je duidelijk de straatnaam Couwenhoven, En als je inzoomt zie je voor iedere straat de wijknaam, zodat je duidelijk kunt zien wat de Clomp is en wat Couwenhoven (Zeist West gebruikt geen straatnamen maar wijknamen)..

Couwenhoven heeft geen 330 inwoners maar 2400. Couwenhoven telt 4 Flats van respectievelijk 5,6,7 en 8 etages, met ieder 13 woningen per etage en de laatste etage ieder 7. Dat komt uit op 327 woningen. Daar vallen de 330 inwoners nu al in het niets laat staan dat er nog vele rijtjeshuizen zijn.

Hoi, misschien kan je dat dan doorgeven aan het CBS, toch een officiële instantie waarvan je mag verwachten dat ze geen fouten maken, en waarvan de data in de meeste Nederlandse geografische artikelen als bron wordt gebruikt. Ik vermoed dat hun antwoord is dat het geen fout is maar dat ze de grenzen anders trekken dan de gemeente. Couwenhoven volgens het CBS is veel en veel kleiner qua oppervlak dan Couwenhoven volgens de gemeente. Michiel1972 8 dec 2009 16:51 (CET)
PS Zie ook een publicatie van de gemeente ([2]) waarin een voetnoot staat bij het bespreken van de inkomens per buurt: Let op: de buurtindeling is de CBS indeling. Dit is niet noodzakelijk de ‘gevoelde’ indeling door de Zeister samenleving. Kortom, 2 indelingen, 2 waarheden. Michiel1972 8 dec 2009 16:58 (CET)
Ik heb een email naar het CBS gestuurd, ik hou je op de hoogte via deze weg. Snap tevens ook jouw argument, maar vind het persoonlijk heel raar dat het CBS verkeerde buurtnamen gebruikt. Het staat echt allemaal op de juiste manier in het telefoonboek, de straatbordjes in Zeist etc. Rick

Boerderij Watervliet[bewerken]

Bedankt voor je correcties. Waarvoor dient dat cijfer (-14) achter de link overigens? Ik ben nieuw hier..

groet, Benno --BdeHertog 9 dec 2009 16:09 (CET)

Stamboomtheorie/Stamboommodel[bewerken]

Sorry Michiel, maar waarom heb je de titels nou omgewisseld voordat ik klaar was? Nou is er een hoop tekst weg. Kun je beide lemma's a.u.b. terugzetten naar de versies van voor de samenvoeging? Ik moet nu weer opnieuw beginnen. Bedankt. De Wikischim 29 dec 2009 13:11 (CET)

Ik heb niets gewijzigd of verwijderd. Ik heb een incorrecte doorverwijsloop die jij aanbracht [Stamboommodel -> Stamboommodel] gecorrigeerd. Michiel1972 29 dec 2009 14:22 (CET)

Inwoneraantallen[bewerken]

Moi Michiel, ik wilde gisteren het aantal inwoners van Groningen aanpassen per 30 november, de huidige stand is per 31 mei, na een half jaar leek een actualisering wel zinvol. Maar dat blijkt verstopt te zitten in een sjabloon, daar waag ik mij niet aan. Ik begrijp inmiddels dat jij die sjablonen bijhoudt. Als dat klopt, zou je dan een en ander kunnen aanpassen? Peter b 31 dec 2009 00:08 (CET)

Ik heb de lijst geupdate op basis van de laatste november CBS cijfers. Michiel1972 31 dec 2009 00:26 (CET)
Bedankt, heb je een vast interval? Peter b 31 dec 2009 00:27 (CET)
Nee, circa halfjaarlijks lijkt me wel voldoende. Voel je vrij om het sjabloon maandelijks aan te passen, kwestie van de gedownloade Statline cijfers de kolommen in Excel in de juiste volgorde zetten en een | en = kolom tussenvoegen en daarna copy paste over de oude inwonertalllen heen. Michiel1972 31 dec 2009 00:31 (CET)
Als ik dat zou doen gaat het gegarandeerd fout, ik laat het graag aan jou :-) Peter b 31 dec 2009 00:59 (CET)
Onderwijl lijk de Lijst van grote Nederlandse steden ook niet meer helemaal up-to-date.. Berretta cardinalizia.png RJB overleg 31 dec 2009 11:28 (CET)