Overleg gebruiker:Sonuwe

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Goedemiddag, dit is de overlegpagina van Sonuwe.

Nieuwe berichten steeds onderaan bijvoegen.
Vragen die hier gesteld worden, worden ook hier beantwoord.

Filing cabinet icon.svgArchief overleg


2004, 2005, 2006, 2007, 2008
2009, 2010, 2011, 2012, 2013
2014, 2015, 2016

Grafiek[bewerken]

Hoi Sonuwe, Ik zie dat U net zoals ik lemma's aanmaakt over Spaanse gemeenten. Nou is de vraag hoe U die grafiek maakt over de volkstellingen van een gemeente? Mvg, Grasmat (overleg) 7 aug 2016 15:56 (CEST)

Hoi Grasmat,
Ik maak al Spaanse gemeenten aan sinds 2011 aan een tempo van 300 à 400 stuks per jaar. Om uit te leggen hoe die grafieken juist in elkaar steken vergt veel tijd. Ik combineer daarbij verscheidene lijsten op de website van het Spaanse Instituut voor de Statistiek. Is het niet gemakkelijker als ik de door jouw aangemaakte artikelen aanvul met die grafiek? Groeten, Sonuwe () 7 aug 2016 18:37 (CEST)
Ja, dat mag van mij! Grasmat (overleg) 7 aug 2016 19:11 (CEST)
Zie Tahal. Sonuwe () 7 aug 2016 19:53 (CEST)
Hallo Sonuwe,
Vind je het goed dat ik de artikelen van jouw ook een wapen en een vlag in de infobox plaats? Mvg, Grasmat (overleg) 29 aug 2016 17:59 (CEST)
Had het al opgemerkt, doe maar gerust. Sonuwe () 29 aug 2016 18:17 (CEST)

Egidius Aerts[bewerken]

Beste Sonuwe, ik ben bezig met een artikeltje over Egide Aerts (die staat op jouw lijst). Ik heb wat gegevens gevonden in een Nederlandse muziekgids (Kruseman) en de SVM. Ik heb z'n geboortedatum gecontroleerd en die is totaal anders dan het SVM opgeeft (mz 16 nov 1822). Ik kan echter zijn sterfplaats/datum niet verifiëren. In de Fétis wordt 9 juni 1853 (en dat is overal overgenomen) vermeld, maar in het overlijdensregister van Brussel komt geen Egidius Aerts/Aarts voor (ook niet in de 10-jarige tabel). Heb jij enig idee in welke randgemeente hij overleden kan zijn (ik heb ook Boom gecontroleerd, daar is ie ook niet overleden in dat decenium)? Wellicht dichtbij het conservatorium, waar hij werkte. Groet,Ceescamel (overleg) 17 sep 2016 12:01 (CEST)

Dag Ceescamel, ik zal vanavond eens trachten uit te vissen waar en wanneer hij overleden is. Groeten, Sonuwe () 17 sep 2016 13:26 (CEST)
De bron die ik heb is ook geschreven door Fétis en geeft enkel de sterftedatum zonder plaats. Ik kan je dus ook niet helpen. Ik heb Elsene nog gecontroleerd maar daar is hij ook niet overleden. Sonuwe () 17 sep 2016 22:57 (CEST)

Zou je dan ook willen kijken naar Gebruiker:Ceescamel/Aerde. Moet "van" daar met een hoofdletter? Je mag er ook in wijzigen.Ceescamel (overleg) 17 sep 2016 14:01 (CEST)

"Van Aerde" moet met hoofdletter zoals het ook in zijn geboorteakte te zien is (geboorteakte n° 705 te Mechelen van 1876). Sonuwe () 17 sep 2016 23:10 (CEST)

Dank je, ik heb het conservatorium maar aangeschreven. In Anderlecht en Ukkel was het ook al niet. Raymond Van Aerde is er inmiddels.Ceescamel (overleg) 19 sep 2016 14:32 (CEST)

En in Etterbeek en Sint-Joost-ten-Node ook niet. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Sonuwe () 19 sep 2016 14:42 (CEST)

Inderdaad, het conservatorium gaat morgen zoeken of ze wat kunnen vinden. Wel frappant want ik had ook het SVM geschreven, maar kreeg 0,0 reactie. (wel op een andere vraag trouwens). Fétis is bijna voor 100 verkeerd voor geboortedata, althans voor Vlamingen :-).Ceescamel (overleg) 20 sep 2016 13:47 (CEST)

Ook het conservatorium kon de speld niet vinden. Ik ga nog even verder zoeken. Wel heb ik Charles François Angelet aangemaakt (van je lijst).Ceescamel (overleg) 21 sep 2016 14:45 (CEST)

Dank je wel voor het aanmaken van al die mooie artikelen. Sonuwe () 21 sep 2016 16:00 (CEST)

Coclet[bewerken]

Er komt weer een Belgische aan. Zie dit trouwdokument] Mijn vraag is, wat is Jules Ghymers (bovenste getuige) nou van wie? (petit-cousins de marié).Alvast bedankt,Ceescamel (overleg) 26 sep 2016 18:25 (CEST)

Hij is de achterneef (zoon van een grootoom/groottante) van één van de gehuwden maar het is mij ook niet duidelijk van wie. Sonuwe () 26 sep 2016 20:04 (CEST)
Dank; ik heb even gekeken maar de vader en moeder van Ghymers lieten geen vd Boorn of Coclet zien, zit dus verder.Ceescamel (overleg) 27 sep 2016 14:05 (CEST)
Ik zie dat Coclet is aangemaakt, ik heb nog even de link naar de anderstalige artikels toegevoegd. Sonuwe () 27 sep 2016 17:34 (CEST)

Emile Bosquet[bewerken]

Nou, Emile Bosquet is er nu ook met hulp van de Burgerlijke Stand van Ukkel. Toch een vraag: vader was een doreur? Is daar een Nederlands woord voor?Ceescamel (overleg) 4 okt 2016 12:38 (CEST)

Dank je wel voor de aanmaak van het artikel over een bekende Belg uit mijn lijst. Ik heb de laatste dagen nog zo'n 100 namen toegevoegd Glimlach. Een doreur is een vergulder, iemand die het vak van het vergulden uitoefent. Sonuwe () 4 okt 2016 17:48 (CEST)
Geen idee, dat dit een Nederlands woord was, ik dacht zelf aan "verguldenaar", maar dat bekte niet lekker.:-)Ceescamel (overleg) 5 okt 2016 10:35 (CEST)

Alsters[bewerken]

Zou jij zo goed willen zijn Gebruiker:Ceescamel/Alsters te controleren. Ik kan het Frans redelijk vertalen, maar een controle is verstandig. Kan jij ook bij de link, de namen van de ouders lezen, want dat lukt mij niet goed. Die link gaat niet mee het artikel in. De zoon wordt overigens genoemd in Vlaamse componisten.....Alvast bedankt,Ceescamel (overleg) 16 okt 2016 16:27 (CEST)

Het was niet het belfort dat werd gesloopt maar de campanile (klokkentoren die geen deel uitmaakt van het gebouw zelf). De namen van ouders en echtgenote zijn gecorrigeerd. Sonuwe () 16 okt 2016 18:51 (CEST)

Luigi Agnesi[bewerken]

Zou jij Gebruiker:Ceescamel/Kladblok willen nalezen en eventueel verbeteren. De gegevens van geboorte en ouders zijn geverifiëerd bij de burgerlijke stand van Namen (ze waren niet in te zien bij familysearch). Bij hoge uitzondering had Fétis hier wel de juiste geb.datum.Ceescamel (overleg) 25 okt 2016 16:23 (CEST)

Heb het nagelezen en wat verbeteringen aangebracht. Zijn debuut in Parijs is volgens sommige bronnen 1862 en volgens andere 1864. Heb je deze bron al gezien? Sonuwe () 25 okt 2016 16:55 (CEST)

Spaanse gemeenten[bewerken]

Hallo Sonuwe,

Wil je er, als je grafieken met inwonertallen van Spaanse gemeenten toevoegt/bijwerkt, op letten dat je ook de bronvermelding naar het laatste gegeven brengt? En mag ik vragen waar je de oudere getallen vandaan haalt? Wellicht kunnen die nog eens naar Wikidata. Met vriendelijke groet, RonnieV (overleg) 2 nov 2016 19:38 (CET)

Hallo RonnieV, het laatste gegeven is geen officiële volkstelling maar het laatst bekende inwonertal. De bronvermelding daarvoor staat onderaan het artikel. Jammer genoeg ben ik niet meer van de jongsten zodat de kunst van het gebruik van rekenbladen aan mij is voorbijgegaan. Nogmaals dank voor het snelle bijwerken van de arrays.Sonuwe () 2 nov 2016 20:10 (CET)
Hoi Sonuwe,
De gegevens van 2015 zijn wel verzameld en vrijgegeven door INE. Als de gegevens van 1 januari 2016 bekend zijn, mag je me best een seintje geven. Dan wil ik met alle plezier die verwerken in de array, zodat alle artikelen meteen weer bij zijn. Met een bron als deze is dat zo gepiept. Met vriendelijke groet, RonnieV (overleg) 2 nov 2016 23:34 (CET)

Leon Dolmans[bewerken]

Beste, dank om de pagina mbt mijn vader Leon Dolmans te onderhouden. Ik heb gemerkt dat er echter enkele kleine onjuistheden in het artikel voorkomen, die ik dan ook gecorrigeerd heb. Zo heeft mijn vader 5 jaar bij Waterschei gespeeld en slechts 2 bij Verbroedering Mechelen ad Maas. De online databases zijn hierin ook vaak verkeerd en geven onjuiste info.

Alvast bedankt en keep up the great work!!

Geachte heer Dolmans,
Bedank voor het corrigeren van de onjuistheden. Mijn ondervinding is inderdaad dat de voetbaldatabases soms niet al te correct zijn. Met vriendelijke groeten, Sonuwe () 4 nov 2016 14:00 (CET)

Jean Hubert Joseph Ansiaux[bewerken]

Deze Jean Hubert Joseph Ansiaux kan ook van de lijst af.Ceescamel (overleg) 9 nov 2016 13:39 (CET)

Dank je wel. Ik heb het artikel nog eens nagelezen en van de lijst verwijderd. Sonuwe () 9 nov 2016 14:48 (CET)
Theophile Anthoni kan ook van de lijst af.Ceescamel (overleg) 10 nov 2016 12:47 (CET)
Heb er nog een klein foutje uitgehaald. Deze persoon stond bij mijn weten niet op de lijst. Sonuwe () 10 nov 2016 15:06 (CET)
Dat is dan vreemd, want ik haalde hem uit de BN.Ceescamel (overleg) 11 nov 2016 09:47 (CET)
Dat is best mogelijk want niet alle personen in de BN staan al vermeld op de lijst. Ik ben nog steeds druk bezig om de namen uit de nationale biografische woordenboeken naar de lijst met ontbrekende personen over te zetten. Sonuwe () 11 nov 2016 09:59 (CET)

Ernest Closson[bewerken]

Beste Sonuwe, wil je meekijken met Gebruiker:Ceescamel/Kladblok voor Ernest Closson. Ik kwam hem tegen in mijn gids van Kruseman. Toen ik echter de BN raadpleegde kreeg ik 5 kolommen Frans om te oren. Wat ik kon lezen en interessant vond heb ik eruit gehaald, maar wellicht staat er iets waar ik overheen gelezen heb. Ook graag even controle van de ouders; lees ik nou goed dat papa ook als een bibliothecaris was; ik zie iets staan libraire (die link gaat overigens niet mee in het artikel). Alvast bedankt, Ceescamel (overleg) 18 nov 2016 15:41 (CET)

Un libraire is een boekhandelaar (nadien was hij ook drukker en uitgever onder de naam: Mathieu Closson et Cie). De familienaam en de derde voornaam van zijn moeder zijn moeilijk te ontcijferen. Ik zal er in het weekend verder naar kijken. Sonuwe () 18 nov 2016 16:33 (CET)
Het artikel is verder uitgebreid met behulp van de Biographie Nationale (waarin soms foutieve data vermeld zijn) en de Oxford Music Online. Sonuwe () 19 nov 2016 14:15 (CET)

Commonscat[bewerken]

Hoi Sonuwe, Ik zag dat je mijn bewerking met het toevoegen van de commons-categorieën hebt teruggedraaid. Ik ben hier behoorlijk verbaasd over, deze categorieën worden al tijden met veel genoegen elders ook toegevoegd (rijksmonumenten NL, gemeentelijke monumenten NL, op Franstalige Wikipedia enz). De categorieën hebben wel degelijk een nut: als de afbeelding verwijderd zou worden, kun je nu in ieder geval de categorie terugvinden, en de categorie is nu ook te vinden voor mensen die níét helemaal makkelijk thuiszijn in het doolhof dat een categorieboom heet. Fijn dat jij het met de huidige structuur wel al kunt vinden natuurlijk!

De variabele zat al in de sjablonen, maar werd alleen niet gebruikt - niks nieuws dus op dat gebied. Effeietsanders 19 nov 2016 23:30 (CET)

Ik blijf het een nutteloze overbelasting vinden, zeker nu we in België FOP hebben (en de kans op verwijderde afbeeldingen vrij gering is). Daarenboven heb ik een foto verwijderd en kwam er geen categorie tevoorschijn. Logisch, want het Sjabloon:Tabelrij erfgoed Vlaanderen heeft geen veld commonscat. Verder staat op het sjabloon de volgende tekst: Dit sjabloon wordt herhaaldelijk ingevoegd, in langere lijsten is er sprake van een probleem met de overschrijding van de maximale transclusiegrootte. Om die reden is het zaak te zorgen dat er enkel echt noodzakelijke informatie vermeld wordt. Bij elk gegeven wat aan elke tabelrij toegevoegd wordt moet een afweging gemaakt worden tussen enerzijds de noodzaak en waarde van die extra informatie en anderzijds het feit dat verscheidene lijsten daardoor gesplitst zullen moeten worden. Splitsen heeft als effect dat informatie minder goed vindbaar is voor lezers. Dus ik ga dat spel nogmaals terugdraaien. Sonuwe () 19 nov 2016 23:58 (CET)

Jacques Félix De Coninck[bewerken]

Zou je die willen controleren onder Gebruiker:Ceescamel/Kladblok. Vooral de overlijdensdatum, want die staat overal op 25 april, terwijl ik als leek soixante-six toch vertaal als 26. De geboortedatum en ouders kan je daar ook vinden.Ceescamel (overleg) 30 nov 2016 13:05 (CET)

Inderdaad op 26 april overleden. Schaarbeek mag (voorlopig) nog in het Nederlands geschreven worden. Sonuwe () 30 nov 2016 14:10 (CET)

gebruik foto Sint-Maria Magdalenakapel[bewerken]

Beste,

Ik werk bij voor Toerisme Vlaams-Brabant (België) en ben op dit moment bezig aan een infogids rond een wandelnetwerk in Zuid-Dijleland. Op dit wandelnetwerk ligt de Maria-Magdalenakapel in Vaalbeek (Oud-Heverlee) waarvan u een foto op wikipedia hebt geplaatst.

Normaal gezien doen wij beroep op de gemeenten voor foto’s die wij in onze gids gebruiken maar voor Vaalbeek hebben wij geen input gekregen. Op dit moment gebruiken wij een weinig aantrekkelijke prent van deze kerk maar we wilde graag een andere foto. Tijdens het zoeken van een mooiere foto kwam ik uw foto tegen.

Krijgen wij de toestemming om deze foto te gebruiken bij de promotie van onze provincie? Dit wil zeggen dat uw foto worden opgeslagen in de fotodatabank van Toerisme Vlaams-Brabant en gebruikt kan worden op websites, publicaties, toeristische artikels in dag- en weekbladen, advertenties van Toerisme Vlaams-Brabant en het provinciebestuur Vlaams-Brabant. Ook externe partijen kunnen deze foto’s aanvragen, maar steeds enkel en alleen voor de promotie van de provincie Vlaams-Brabant en haar toeristische regio’s. Indien u dit wenst wordt uw naam vermeld in de colofon van de gids.

Vriendelijke groetjes, Lieze Beckers

Productontwikkeling Toerisme Vlaams-Brabant

Beste mevrouw Beckers,
De licentie waarmee de foto opgeladen is, laat commercieel gebruik toe. Bij deze geef ik dus deze foto vrij voor verder gebruik. De licentie voorziet wel dat naam- en bronvermelding verplicht zijn (bv. in de colofon van de gids). Houdt u er ook rekening mee dat de foto dateert van 2009 en er dus een kleine kans bestaat dat het beeld niet meer overeenstemt met de huidige omgevingssituatie van de kapel.
Met vriendelijke groeten,
Sonuwe () 7 dec 2016 14:45 (CET)