Ramasha Media Group

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Radio Ramasha / Ramasha TV
Volledige naam Ramasha Media Group
Lancering 1999
Uitzendgebied
Land Suriname
Stad Paramaribo
Website
Portaal  Portaalicoon   Media

Ramasha Media Group (RMG) is een Surinaams mediabedrijf dat radio (Radio Ramasha) en televisie (Ramasha TV) uitzendt.

Ramasha werd in 1999 opgericht door Radj Oedit[1] en is een dochteronderneming van zijn rijstverbouwonderneming Dravin Holding in het district Saramacca.[2][3]

De zender is gericht op de Hindoestaanse bevolkingsgroep en zendt uit in het Nederlands, Sranan tongo en Javaans. Er is een gevarieerde programmering met onder meer entertainment, sport, cultuur, culinaire programma's en Hindoestaanse muziek. Er zijn eigen journalisten die voor regionaal nieuws zorgen. Er is daarnaast nog een Engelstalige radiozender die zich richt op een cultureel divers publiek.[1][4] Politiek is de omroep gelieerd aan de Nationale Democratische Partij, waarvan ook een programma en de talkshow Bakana Tori wordt uitgezonden.[3][5][6]