Hand-van-God-goal: verschil tussen versies

Naar navigatie springen Naar zoeken springen
Geen verandering in de grootte ,  11 jaar geleden
k
→‎Doelpunt: spelling, replaced: Mexico-stadMexico-Stad met AWB
k (→‎Doelpunt: spelling, replaced: Mexico-stadMexico-Stad met AWB)
 
== Doelpunt==
De wedstrijd was een kwartfinale van het [[Wereldkampioenschap voetbal 1986|WK'86]] tussen [[Engels voetbalelftal|England]] en [[Argentijns voetbalelftal|Argentinië]], die gespeeld werd op [[22 juni]] [[1986]] in [[Mexico-stadStad]].
 
Maradona gebruikte, tegen de regels in, zijn rechterhand om de bal over de keeper heen te wippen en op die manier te scoren. De [[scheidsrechter]] dacht dat Maradona zijn hoofd gebruikt had, en verklaarde het doelpunt geldig. Argentinië won met 2-1. Tijdens een persconferentie claimde Maradona dat zijn doelpunt gedeeltelijk met het hoofd van Maradona werd gemaakt en gedeeltelijk met de hand van [[God]]. Dit werd één van de beroemdste uitspraken in de sport.
81.831

bewerkingen

Navigatiemenu