Rotterdams Dagblad

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Het Rotterdams Dagblad was een dagblad dat van 1991 tot 2005 in Rotterdam werd uitgegeven.

Het Rotterdams Dagblad verscheen op 2 april 1991 als opvolger van Het Vrije Volk en het Rotterdams Nieuwsblad, die al vanaf 1984 - commercieel - samenwerkten. Op 5 mei 1994 nam de Nederlandse Dagblad Unie, een dochter van Reed Elsevier, de lokale krant volledig over. De uitgever bereikte daarover overeenstemming met Sijthoff Pers, dat tot dan toe nog 50 procent van de krant in handen had. Het Rotterdams Dagblad had toen een oplage van ongeveer 117.400 exemplaren. In 2005 ging het samen met andere regionale kranten op in het Algemeen Dagblad.