Overleg:Lyra-Lierse Berlaar

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Aan Limowreck Dan zou ik ook de resultaten van Berchem in vierde klasse ook maar verwijderen. Maarja, daar hebt u juist de resultaten aangepast. Waarschijnlijk niet gezien.. - De voorgaande opmerking werd toegevoegd door Brian Nackaerts (overleg|bijdragen)

Tjah, je kunt nog bezwaarlijk van 'ereplaatsen' spreken als er zoveel hogers bereikt (en te bereiken is). Je kan ook natuurlijk een Tabel opzetten met resultaten. Ik zal alvast een opzet maken. --LimoWreck 11 nov 2010 22:46 (CET)

Alvast bedankt. Maar zou u de resultaten van vierde en derde er niet oplaten? Dit zijn ook de enige resultaten die de club heeft bereikt na de fusie. Derde plaatsen vind ik persoonlijk nog respectabel. Want bv van racing mechelen, die 4x derde plaatsen die ze hebben gehaald is het hoogste na de bekerfinale en de tweede plaats in eerste klasse. Een club mag toch fier zijn op zo'n resultaten. Wikipedia is toch een site waar de feiten duidelijk moeten opstaan. In een tabel is dat zeer duidelijk, dan zie je de loop van een club, maar dan zijn de hoogtepunten niet zo duidelijk. Hetzelfde bij K. Lyra. Maar alvast bedankt met de tabel en ik kijk uit naar verdere samenwerkingen. Met vriendelijke groeten, Brian Nackaerts

Naam van de club[bewerken]

Volgens de website van de KBVB is de nieuwe naam van de club Lyra-Lierse Berlaar en is de officiële website http://www.lyratsv.be/. We kunnen dus best deze naam overnemen en wachten tot de club een nieuwe website maakt. Akadunzio (overleg) 16 jul 2018 19:44 (CEST).

De officiële naam van de club bij de KBVB is Koninklijke Lyra-Lierse Berlaar (administratief/correspondentie) , voor alle andere doeleinden in de echte wereld is de clubnaam K.Lyra-Lierse of Koninklijke Lyra-Lierse , dit is ook de naam die eventueel geïnteresseerden in de club hier zouden opzoeken. Kijk ook naar alle sociale media van KLL en je zal K.Lyra-Lierse of Koninklijke Lyra-Lierse terugvinden. Waarom de KBVB inderdaad de K heeft vergeten is niet duidelijk. De website van de club is www.lyralierse.be. Verdere relevante communicatie die je kan raadplegen i.v.m. de naam en toekenning ervan door de KBVB op onze Facebook pagina(https://www.facebook.com/notes/k-lyra-lierse/koninklijke-lyra-lierse-is-geboren/172471873434187/). (op Facebook omdat op 8 juni de website nog niet 'live' was). Radamo22 (overleg) 6 dec 2018 12:10 (CET)

Via een doorverwijzing komt men automatisch op de juiste site. Feit is dat Lyra-Lierse Berlaar een voetbalclub is en zich onder deze naam heeft ingeschreven bij de KBVB. De andere namen waren niet toegelaten. Akadunzio (overleg) 6 dec 2018 19:20 (CET)
Fout Akadunzio , wij zijn bij de KBVB ingeschreven als Koninklijke Lyra-Lierse Berlaar. Het enig verbod is op het gebruik van S.K. De Club idenficeert zich in de wereld als K.Lyra-Lierse en dat is het enige dat van tel is omdat het herkenbaar is voor iedereen die voetbal volgt op de media. Overigings heb je ook inzake gekregen in het besluit van de KVBV waar de Koninklijke wel degelijk deel uitmaakt van de officiele naam bij de bond. Radamo22 (overleg) 6 dec 2018 21:13 (CET)Radamo22
Neen, in Sportleven, het officieel orgaan van de KBVB, van 7 november 2018 staat in het officieel gedeelte onder naamswijzigingen "0052 K. LYRA T.S.V. wordt LYRA-LIERSE BERLAAR". Toch wel vrij duidelijk denk ik. Misschien best bij de voetbalbond dit laten rechtzetten. Akadunzio (overleg) 6 dec 2018 22:54 (CET)
Je hebt gelijk! Ik had het ondertussen verder uitgepluist, vond het inderdaad bizar dat het proces-verbaal de Koninklijke Lyra-Lierse Berlaar goedkeurd maar niet gebruikt. Het zit hem zo, deze naam is i.d.d. goedgekeurd maar “koninklijke” is een titel , die wij bij het Koningshuis hebben aangevraagd en ondertussen hebben ontvangen, maar de bond voert maar eenmaal per jaar naamswijzigingen uit. Indien dit niet vergeten wordt bij de club dan kan mee opgenomen worden in een naamswijziging voor seizoen 2019-2020. Anderzijds kan je wel degelijk vaststellen dat wij door het leven gaan als K.Lyra-Lierse , graag een vermelding in het artikel van dit feit. Radamo22 (overleg) 6 dec 2018 23:14 (CET)Radamo22
Je mag als medewerker van de club wel eens gaan ophouden met foute namen te vernoemen. Als de club 'koninklijk' wordt en dat laat wijzigen op de voetbalbond, kunnen we de toevoeging 'Koninklijk' hier ook nog toevoegen. Akadunzio (overleg) 6 dec 2018 23:19 (CET)
Ik kan je wel bevestigen dat de aankoop van stamnummer 52 ook het palmares inhoud van Lyra van 1909-1972. De werkelijke trofeeen hebben wij al langer terug in ons bezit. Dus Lyra-Lierse Berlaar kan rechtmatig geschiedenis en palmares sinds 1909 claimen. Ook dit moet duidelijk uit het artikel blijken, aan u de eer van de juiste verwoording.Radamo22 (overleg) 6 dec 2018 23:14 (CET)Radamo22
Dat is onzin. Een palmares kan je niet kopen. Bekers en dergelijke mogen jullie uiteraard bewaren en de herinnering aan de vorige club koesteren. Akadunzio (overleg) 6 dec 2018 23:19 (CET)
Ik begin je te volgen, heb toch wat bijgeleerd op deze paar dagen, waarvoor dank. Ik heb de aangepaste tekst gelezen , ik mis nog steeds de verwijzing in de tekst naar de naam die de club hanteert als sportieve entiteit in de maatschappij nl. K. Lyra-Lierse. Die link naar de realiteit (herkenbaarheid)is voor mij belangrijk. Kan je dat a.u.b. op een naar jou inzichten correcte manier verwerken in de intro van het artikel. bedankt. Radamo22 (overleg) 7 dec 2018 09:23 (CET)Radamo22
'Lyra-Lierse' of 'lyralierse' is wat de supporters roepen in het stadion. Radamo22 (overleg) 7 dec 2018 09:25 (CET)Radamo22
Ben nog niet 100% overtuigd i.v.m stamnummer 7776, ik denk dat we daar fout zijn. Ik heb twee historici van de club Hugo Broes en Peter Joseph Marien hierover aangesproken. En alhoewel dat het interessante gesprekken waren is het duidelijk dat het niet duidelijk is omdat het terugkopen van stamnummers ervoor nooit gedaan is geweest. Wat Marien mij wel bevestigd heeft is dat de het stamnummer wel verbonden is aan palmares/clubgeschiedenis en dat dat ooit opgezet is om de continuiteit op clubniveau te traceren door de tijd omdat de vele naamsveranderingen en fusies die er ook in de beginjaren van het voetbal waren dit kwasi onmogelijk maakten. Heb ondertussen te weten gekomen dat een kennis van mij iemand kent bij de KBVB kent, ik ga proberen mijn licht op te steken. Waarschijnlijk neemt dat wat tijd in beslag maar ik ga hier op terugkomen Radamo22 (overleg) 7 dec 2018 15:49 (CET)Radamo22
@Radamo22:Wat is het dan waar je nog niet 100% van overtuigd bent? Ik snap het probleem niet. Ze hadden effectief stamnummer 7776. Na de fusie werd een "nieuw" lyra opgericht en dat was met stamnummer 7776. Het nieuwe lyra verving het oude lyra (dat was samengegaan met lierse).Garnhami (overleg) 7 dec 2018 18:17 (CET)
Die continuïteit van het stamnummer is iets van het verleden. De KBVB biedt nu zelfs de mogelijkheid om stamnummers van verdwenen clubs terug te kopen. Lyra TSV was in 1972 een nieuwe club en kreeg toen het stamnummer 7776. Als dit een vergissing zou zijn geweest, had de voetbalbond geen geld gevraagd om dit recht te zetten. Dit is gewoon een nieuwe bron van inkomsten. Akadunzio (overleg) 7 dec 2018 21:10 (CET)
ik ben nu eerder overtuigd dat aangezien er sinds 1909 een continuiteit van club ‘Lyra’ is geweest , van 52 naar 7776 naar 52, dat K.Lyra-Lierse vandaag het hele palmares as eigen kan claimen oftewel alles van 52 en 7776 niet meer. Wat de datum van oprichting betreft staat er nu 1972 maar dat is 7776 en die club is geschrapt, ik denk dat het 1909 zou zijn van stamnummer 52 of 2017 bij de toewijzing van stamnummer 52 en schrapping van 7776~~Radamo22
Beste Radamo22, jij bent als medewerker van de club gewoon bevooroordeeld. En in jouw redenering is er dan natuurlijk wel geen continuïteit want dan zou er een onderbreking zijn van 1972 tot 2017. De waarheid is gewoon dat er in 1972 een nieuwe club is opgericht, die in 2017 het stamnummer heeft gekocht van de in 1972 verdwenen club Lyra. Er is dus continuïteit tussen 1909 en 1972 toen Lyra verdween door vrijwillig op te gaan in een fusie met Lierse. Daarna is er een nieuwe continuïteit begonnen voor de club Lyra TSV die terug van nul is moeten beginnen. In 2017 is deze club met stamnummer 7776 gewoon in eerste provinciale verder gegaan met het gekochte stamnummer 52. En die continuïteit bleef toen de club in 2018 een nieuwe naam vroeg om supporters van Lierse aan te kunnen trekken. Een naam die moest voldoen aan de reglementen van de voetbalbond. Dit is hier allemaal juist weergegeven op Wikipedia. 8 dec 2018 11:06 (CET)

Externe links aangepast[bewerken]

Hallo medebewerkers,

Ik heb zojuist 1 externe link(s) gewijzigd op Lyra-Lierse Berlaar. Neem even een moment om mijn bewerking te beoordelen. Als u nog vragen heeft of u de bot bepaalde links of pagina's wilt laten negeren, raadpleeg dan deze eenvoudige FaQ voor meer informatie. Ik heb de volgende wijzigingen aangebracht:

Zie de FAQ voor problemen met de bot of met het oplossen van URLs.

Groet.—InternetArchiveBot (Fouten melden) 30 sep 2018 08:28 (CEST)

Oprichtingsdatum[bewerken]

Deze club is opgericht in 1972 en heeft dus geen palmares voor de oprichting van de club. Akadunzio (overleg) 6 dec 2018 19:23 (CET)